İZMİR ÇIKIŞLI UÇAKLI GAP TURU

UÇAKLI GAP TURU
1.GÜN : ADANA-TAŞ KÖPRÜ-SABANCI CAMİ-ANTAKYA-ST.PİERRE-HARBİYE-ASİ NEHRİ-KİLİSELER-MOZAİK MÜZESİ-DEFNE-GAZİANTEP
Sayın misafirlerimiz, 04.45’de Adnan Menderes Havalimanında Pegasus kontuarı önünde buluşarak, 06.55’te hareket edecek olan Pegasus hava yollarına ait İzmir-Adana uçağı ile Adana’ya doğru hareket ediyoruz. Adana’ya ulaştıktan sonra alınan serbest kahvaltı sonrasında kısa bir Sabancı Cami ve taş köprü ziyaretinden sonra turumuza tarihsel geçmişinin kalkolitik çağlardan bu yana Mısır, Babil, Pers, Asur, Hitit ve Makedonların hakimiyeti altına giren, karışık inançların ve Asi nehrinin ikiye böldüğü güzel şehrimiz Antakya’ya ulaşıyoruz. Burada birçok Roma dönemine ait eşsiz mozaik eserlerin sergilendiği Antakya Arkeoloji müzesini geziyoruz. İlk defa Hristiyan kelimesinin kullanıldığı, St. Pierre tarafından kurulan, Hristiyanlığın hac yerlerinden sayılan St. Pierre Kilisesine uğruyoruz. Sıradaki efsanelere sahip olan Habib-i Neccar Camii. Kurtuluş caddesi ile Kemalpaşa Caddesi kavşağında bulunan camii, Hz. İsa’nın havarilerine ilk inanan ve bu uğurda canını veren Habib’i Neccar’ın kabrinin bulunduğu bu camimizi ziyaret ediyoruz. Antakya’nın o tarih kokan sokaklarında gezerken, Katolik ve Ortodoks kiliselerini ziyaret ediyoruz. Antakya’nın babadan oğula geçen o küçük esnaf dükkânlarının bulunduğu Uzun Çarşı’ya giriyoruz. Burada meşhur tepsi kebabını tatma fırsatı buluyoruz. Şimdi rotamızı belki de Güney Anadolu bölgemizin en şirin ve en seçkin yerlerinin başında gelen eski dönemlerde zenginlerin yazlık olarak kullandığı Harbiye’yi geziyoruz. Düşman işgali altına girmek istemeyen ve uzun zamanlar özellikle Fransızların işgal etmesine engel olan Gaziantep’e doğru yola çıkıyoruz. Akşam konaklamamız ve yemeğimiz otelde alınacaktır.(Şirehan Hotel)
2.GÜN: GAZİANTEP-BAKIRCILAR ÇARŞISI-TARİHİ HAN-KALE-ZEUGMA MÜZESİ-ADIYAMAN-KAHTA-CENDERE KÖPRÜSÜ-NEMRUT DAĞI-KARAKUŞ TÜMÜLÜSÜ-ARSEMİA TAPINAĞI
Sabah otelimizde alacağımız kahvaltı sonrasında, . Belkıs Zeugma’dan çıkartılan, Helenistik dönemin bütün unsurlarını görkemiyle sergileyen Zeugma mozaik müzesini ziyaret ediyoruz. Müze gezimizin ardından tarihi sokaklarda panoramik bir tur sizleri bekliyor olacaktır. Şehrin merkezindeki Kale’yi, Eski Tarihi Evleri ve Han’ı, görerek babadan oğula geçen, bakır işlemeciliği sanatının en güzel örneklerini görebileceğimiz Bakırcılar Çarşı’sıyla turumuza devam ediyoruz. Alışveriş için serbest zaman sonrasında Adıyaman’a doğru yola çıkıyor ve otelimize yerleşiyoruz. Kısa bir dinlenmenin ardından Nemrut Dağının o ihtişamlı tarihini keşfetmek için yola çıkıyoruz. Adıyaman’ın Kahta İlçesi’nde 2150 metre yüksekliğindeki Nemrut Dağı yamaçlarında hükümdarlık yapmış olan Kommagene Kralı I. Antiochos’un tanrılara ve atalarına minnettarlığını göstermek için yaptırdığı mezarı, anıtsal heykelleri ve benzersiz manzarası ile Helenistik Dönemin en görkemli kalıntılarından birisine ev sahipliği yapan UNESCO dünya miraslar listesine alınan bu yeri görmek için 2000mt ‘de araçtan inerek güneşin doğuşunu seyretmek için 2150mt bulunan teraslara doğru yürümeye başlıyoruz. Doğu terasından güneşin doğuşunun seyredilmesi, teraslar ve Tümülüs hakkında bilgi aldıktan sonra araçlarımızla Arsemia, Cendere köprüsü, Karakuş Tümülüs’ünün gezilmesinden sonra muhteşem günbatımını izleyerek günümüzü sonlandırıyoruz ve otelimize geri dönüyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.(Ünal Hotel )
3.GÜN: ATATÜRK BARAJI- KALE-HARRAN ÜNİVERSİTESİ-KONİK HARRAN EVLERİ-KERVANSARAY-BALIKLI GÖL
Otelde alacağımız sabah kahvaltısı sonrasında, sizleri bütün görkemiyle karşılayacak olan, ülkemizin en büyük sulama kanalı projesi olan Gap’ın en büyük barajı Atatürk Barajını geziyoruz. Kelaynak kuş cennetinin bulunduğu ve aynı zamanda baraj gölü kenarında Halfeti’ye ev sahipliği yapan Birecik’e hareket ediyoruz. Kelaynak kuşlarının koruma altına alındığı üretme istasyonunu gezdikten sonra Birecik baraj gölü kenarında yer alan Halfeti’ye geçiyoruz. Burada sizleri Halfeti’nin gizli güzelliklerini daha yakından görebileceğiniz tekne turumuz sizleri bekliyor.(ekstra) Rum kalesi kralının kızı için yaptırdığı kralın kızı mağarasını, Şanlıurfa yoluna bakan bir tepe üzerinde Rum kalesini, sular altında kalan savaşan köyünü panoramik olarak görebileceksiniz. Savaşan köyünde fotoğraf molasının ardından Halfeti’ye dönüyoruz. Otobüsümüzle tarımın ilk olarak yapıldığı, ilk üniversitenin kurulduğu, üç semavî dinin yeşermesine ev sahipliği yapan “ateşin Hz. İbrahim’i yakmadığı”, farklı kültür unsurlarının bir arada yaşadığı ve misafirperver insanların harmanlandığı şehir olan Şanlıurfa’ya doğru yola çıkıyoruz. Buradaki ilk durağımız Harran içinde yer alan 5000 yıllık geçmişe sahip, ilk İslam Üniversitesinin de bulunduğu Harran Üniversitesi, kale, kervansaray, konik harran evlerini görme fırsatımız oluyor. Şanlıurfa’ya vardıktan sonra Hazreti İbrahim Urfa kalesinin burçlarında hazırlanan mancınığa konularak bugün Balıklı Göl’ün olduğu yere atılır. Bu sıra Allah’ın emriyle ateş suya, odunlar balığa dönüşür diye rivayet edilen Balıklı göl ve çevresindeki Halil-ür Rahman ve Rızvaniye Camileri, Ayn-el Zeliha Gölü, Hz. İbrahim’in makamını gördükten sonra otelimize doğru yola çıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.(İpek Palas Hotel) Dileyen misafirlerimiz için geleneksel Urfa eğlencesi olan sıra gecesine katılıyoruz.(ekstra)
4.GÜN: GÖBEKLİTEPE-MARDİN-KASİMİYE MEDRESESİ-ABBARALAR-ÇARŞI-PTT EVİ
Otelde alacağımız kahvaltı sonrası insanlık tarihi adına şimdiye kadar bildiğimiz tüm bilgileri tekrar gözden geçirmemize sebep olan Dünya’nın ilk tapınağı olan Göbeklitepe’ye gidiyoruz. Burada bulunan totemlerin görülmesi ve fotoğraflanması sonrası Mardin’e hareket ediyoruz. Viranşehir, Kızıltepe güzergâhı ile dillerin, dinlerin ve medeniyetlerin beşiği olan Mardin’e varıyoruz. İlk durağımız “Çeşmeden çıkan su doğumu, döküldüğü yer gençliği, ince uzun oluk olgunluğu ve suların bir havuzda toplanması ölümü temsil eder” denilen Kasımiye medresesiyle başlıyor. Medresenin avlusunda bulunan küçük havuzu yapıya serinlik katmaktadır. Medrese ziyaretimizin hemen arkasından öğle yemeğimiz için mola veriyoruz. Yemek sonrası yürüyerek Mardin taş kaplı dar sokaklarının o büyüsüne kapılmaktan kendinizi alamayacaksınız. Şar çubuklu mahallelerinden geçerek Kırklar kilisesine gidiyoruz. Mardin’in tarihi sokaklarında turumuza devam ederken, bizi Mardin Ulu Camii karşılıyor. Dört büyük meshep olan Hanefi, şafii, hanbeli ve malikiye ev sahipliği yapmakta olan ve aynı zamanda minarelerinde cennetle müjdelenmiş on sahabenin ismi bulunan bu büyük eser sizi etkisi altında bırakacaktır. Abbaralar, Mardin’de irili, ufaklı çok sayıda güzel örneği bulunan bu geçitler, aynı ailenin farklı parsellerini ve sokaklarını birbirine bağlar, genellikle ailenin ismiyle anılırlar. Şehri batıdan doğuya ikiye bölen Şehidiye camiyide gezdikten sonra Kaserya çarşısı, soykulbak, cumbalı evler ve eşsiz Mezopotamya manzarasının seyri sonrası otelimize hareket. Otelimize varış ve odalara yerleşme.(Midyat Otel)
5.GÜN: MOR GABRİEL MANASTIRI- DEVLET KONUK EVİ- HASANKEYF- DİYARBAKIR
Otelde alacağımız sabah kahvaltısı sonrasında, Sıla dizisinin de çekildiği Devlet konuk evi gezisi ve Gümüşçüler çarşısında verilecek serbest zaman sonrasında Hasankeyf’e doğru hareket ediyoruz. Dicle kenarından baraj suları altında kalacak olan Hasankeyf’in içerisinde yapılacak gezi sırasında sizleri Yeni saray, mescit, gözetleme kulesi, büyük saray, zekat kuyusu, mağaralar gezimiz sonrasında siz değerli misafirlerimize çarşılarda verilecek serbest zaman sonrası Diyarbakır’a hareketimizle turumuz bütün güzelliğiyle devam ediyor. Şehir surları arasında en eskisi olma özelliğine sahip, şehre panoramik bir açıdan bakma keyfi sunan Keçi burcunun gezilmesi, ardından Diyarbakır şehir merkezine doğru, Sokullu Mehmet Paşa’nın oğlu Vezirzade Hasan Paşa tarafından 1572 ve 1575 yılları arasında yaptırılan tarihi Hasanpaşa Hanına uğruyoruz. Diyarbakır Kalesi’nin surları üzerinde Harput Kapısı ile Mardin Kapısı’nı birleştiren eksenin batısında yer alan mimarisiyle göz dolduran Ulu cami gezimizden sonra Cahit Sıtkı Tarancı evinin ziyareti sonrası Diyarbakır Havalimanına doğru hareket ediyoruz. Havalimanında check-in işlemlerimizin ardından 22.35’te kalkacak olan uçağımızla Diyarbakır-İzmir yönünde İzmir’e dönüyor. Siz değerli misafirlerimizle başka bir Metro Travel turunda görüşmek üzere vedalaşıyoruz.