İZMİR ÇIKIŞLI ANTALYA TURU

ANTALYA-TERMESSOS-KALE İÇİ-ANTALYA YAT LİMANI-DÜDEN ŞELALESİ-KEMER-KEMER LİMANI-PHASELİS-OLYMPOS-SİDE-ASPENDOS-PERGE
HYDROS HOTEL 5* HERŞEY DAHİL KONAKLAMA
AKŞAM HAREKETLE 4 GECE-4 GÜN
(OTOBÜS GİDİŞ-OTOBÜS DÖNÜŞ) 3 EKİM- 7 EKİM
ANTALYA TURU

BULUŞMA VE HAREKET( 3 Ekim ):
Sayın misafirlerimiz, 22.30 Karşıyaka Yunuslar, 22.45 Lozan Atatürk Lisesi Önü, 23.00 Konak Sabancı Kültür Merkezi’ den siz değerli misafirlerimizi alarak Denizli-Korkuteli üzerinden Antalya’ya doğru yolculuğumuz başlıyor.
1.GÜN( 4 Ekim ): TERMESSOS-ANTALYA-DÜDEN ŞELALESİ-KALE İÇİ-ANTALYA YAT LİMANI
Sabah saatlerinde alacağımız serbest kahvaltı sonrasında, Doğa güzellikleriyle ve antik şehir alanlarıyla, yılın on iki ayı yerli ve yabancı turistlerin uğrak merkezi olan Antalya’ya ulaşmadan önce Termessos’u ziyaret ediyoruz. Termessos Antik Şehri, Güllük dağı tepesinde kurulmuş olan doğal görünümünde misafirlerin ziyaretine açılan etkileyici bir atmosfere sahiptir. Bu milli parkımızı geride bırakarak Antalya merkezine doğru Düden Şelale’sine uğruyoruz. Buranın girişinde develere binebilir, içerindeki alışveriş noktasından bir şeyler alabilir, restoranın da eşsiz lezzetler bulabilirsiniz. Muhteşem bir doğa güzelliğiyle karşılaşacağınızdan eminiz. Sıradaki gezi istikametimiz Antalya Kale İçi. Kale içerisinde gezerken sizleri taşlı sokakları, tarihi evleri ve turistik eşya satan küçük esnaflar bekliyor olacak ve o güzel yatlarının demir almış, küçük balıkçı teknelerini de içinde barındıran Yat Limanı gezimizden sonra otelimize doğru yola çıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizdedir.
2.GÜN( 5 Ekim ): PHASELIS-KEMER-OLYMPOS-ÇIRALI
Otelimizde alınan kahvaltı sonrasında, Batı Toros Dağları’nın eteklerinde bulunan, 52 km’lik kıyı şeridine sahip, Türkiye’nin en önemli turizm merkezlerinden olan Kemer’e gidiyoruz. Kemer’de kısa bir yat limanı gezimin ardından Phaselis Antik Kenti’ne doğru turumuz devam ediyor.  Uzun yıllar Likya’nın doğu kıyısının en önemli liman özelliğini korumuştur. Phaselis’in üç limanı vardır. Kuzey Limanı, Savaş Limanı veya Korunmuş Liman ve Güneş Limanı. Bunlardan en önemlisi güneydekidir. Kentin ortasında 20-24 metre genişliğinde muhteşem bir cadde vardır. Bu caddenin güney ucunda Hadrian Su Yolu Kapısı bulunur. Caddenin iki yanında gezinti yolları ve dükkânlar vardır. Bunların da yakınında Hamamlar, Agora ve Tiyatro gibi kamu yapıları bulunur. Bu yapıların tarihinin MÖ 1. ve 2. yüzyıla kadar uzandığı ileri sürülmektedir. Kent merkezi ile 70 m yükseklikteki plato üzerine kurulmuş olan yerleşim yeri arasında su kanalları vardır. Antik Liman Şehri’mizi geride bırakarak rotamızı aşıklar diyarı, yeşilliklerin içerisindeki Olympos’a gidiyoruz. Buradaki gezimizin ardından sahilden yürüyerek ulaşacağımız Çıralı Sahiline gidiyoruz. Bizi bekleyen aracımız ile Yanartaşa gidiyoruz. Bir saatlik gidiş-dönüş yürüyüş yolculuğumuz sonrasında  Çıralı’nın sahiline 600 metre uzaklıkta, deniz seviyesinden 250 m yüksekte muhteşem bir doğa harikasıdır. Ormanın içerisinde, açık bir kayalık alanda hiç sönmeyen bir ateştir. MÖ. 4. yüzyıldan beri yazarlar metinlerinde bu gizemli alevlerden söz etmektedirler. Ateşin bulunduğu yerin yakınlarındaki kalıntılar antik bir Bizans Kilisesine aittir. Bölgede bulunduğu bilinen en eski yapı, Hephaistos’a adanmış olan bir tapınaktır. Günümüzde bu yapıdan geriye çok az bir kalıntı kalmıştır. Bu gizemli turumuzun ardından akşam yemeği ve konaklama için otelimize geri dönüyoruz.
3.GÜN( 6 Ekim ): SİDE-ASPENDOS-PERGE
Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından, birçok tiyatro festivaline ve sanatçılara ev sahipliği yapan, günümüze kadar en iyi şekilde kendini korumuş olan tarihi Aspendos’a hareket ediyoruz. Aspendos ziyaretimiz sonrasında, Side’ye hareket ediyor ve Side Arkeoloji Müzesini, tiyatro alanını gezdikten sonra dönüş yolumuzda Perge Antik Kenti’ni geziyoruz.  Aksu ilçesi sınırları içinde bulunan, bir zamanlar Pamfilya Bölgesine başkentlik yapmış antik bir kenttir. Şehirdeki akropolisin Tunç Çağı döneminde kurulduğu düşünülmektedir. Helenistik dönem boyunca şehir eski dünya içerisindeki en zengin ve güzel şehirlerarasında sayılmaktadır. Ayrıca Yunan matematikçi Pergeli Apollonius’un memleketidir. Buradan otelimize doğru hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizdedir.
4.GÜN( 7 Ekim ): ANTALYA MÜZESİ-İZMİR’E DÖNÜŞ
Otelimizde alacağımız kahvaltı sonrasında, 1922 yılında öğretmen Süleyman Fikri Erten tarafından 1. Dünya savaşından sonra bölgeye gelen işgal güçlerinin yağmasından kurtarılan eserlerin korunması amacıyla kurulan ve ilk olarak Kaleiçi’nde bulunan Alaaddin Cami’de, daha donra Yivli Cami’de yer alan 1972 yılında bugünkü binasına taşınan Antalya Müzesi ile gezimize devam ediyoruz. Bugün 30.000 metre kareyi kaplayan bir alanda 14 sergi salonu ile heykel ve değişik eserlerin sergilendiği açık hava galerileri ve bahçeden oluşmaktadır. İnsanlık tarihine kesintisiz tanıklık etmiş Anadolu topraklarının en zengin geçmişe sahip köşelerinden biri olan Antalya Bölgesinin sınırları içerisinde yer alan üç antik kültür bölgesi Lykia, Pamphylia ve Pisidia’nın önemli bir bölümü Antalya Müzesi’nin sorumluluk alanını oluşturur. Müze 1988 yılında “Avrupa Konseyi Yılın Müzesi” ödülüne layık görülmüştür. Buradaki gezimiz sonrasında İzmir’e doğru dönüş yolculuğumuz başlıyor. Akşam saatlerinde İzmir’e ulaşıyoruz. İzmir’de siz değerli misafirlerimizi aldığımız noktalara bırakıyor ve bir başka Metro Travel turunda görüşmek üzere sizlerle vedalaşıyoruz.